معاون نخست وزیر قزاقستان در سفر به هرمزگان:

هدف اصلی ما توسعه حمل‌ونقل و تجارت در بندر شهید رجایی است  


نویسنده: صبح ساحل

سریک ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر قزاقستان به منظور بررسی توسعه همکاری‌های اقتصادی و آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات از جمله در حوزه لجستیکی، حمل و نقل و ترانزیتی به هرمزگان سفر کرد.

به گزارش صبح ساحل، معاون نخست‌وزیر قزاقستان صبح امروز در بازدید از بندر شهید رجایی گفت: اخیرا در شهر سمرقند رییس جمهور دو کشور دیدار داشتند و دستور داده‌شد که دو کشور روابط اقتصادی و تجاری خود از جمله تبادل کالا را افزایش دهند. وی افزود: دیروز ما در شهر تهران مذاکراتی با وزارت امور خارجه، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی انجام دادیم که هدف اصلی ما توسعه حمل‌ونقل و تجارت در بندر شهید رجایی است.

سریک ژومانگارین عنوان کرد: امروز به منظور بررسی زمین مدنظر برای سرمایه‌گذاری از بندر شهید رجایی بازدید انجام شد. وی اضافه کرد: ما قصد داریم در زمین مناسبی در بندر شهید رجایی برای توسعه تجارت دو کشور و صادرات کالاهایی که به بندر شهید رجایی وارد می‌شود سرمایه‌گذاری کنیم. معاون نخست‌وزیر قزاقستان گفت: سرمایه‌گذاری در این زمین به منظور توسعه تجارت بین دو کشور و صادرات کالاهای قزاقستان که ازطریق خاک جمهوری اسلامی ایران به کشورهای ثالث مثل هندوستان، چین و کشورهای شرق آسیا است.

وی اضافه کرد: کشور قزاقستان بزرگترین کشور در دنیاشت که راهی به آب‌های آزاد است و از این لحاظ برای ما حائز اهمیت است که از طریق خاک جمهوری اسلامی راهی برای دسترسی به این آب‌ها پیدا کنیم. سریک ژومانگارین همچنین اظهار امیدواری کرد که با این اتفاق بین دو کشور روابط تجاری افزایش خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها